Thursday, May 12, 2011

: c.H.A.p.T.e.R : Larkin Survey

Salam...aku sbnrye byk bende nk post nih,tp mls nk post skali gus..x bes laa..tul x??...hahahhaha..Kali nih aku nk story time aku wat survey...tgh final exam survey tuh..bg yg x phm sgt bhse melayu especially fendi,aziim,ayah dan yg seangkatan yer..coz bdk2 mmg pakar bahase tul...pntg silap skit..abis sume msuk kamus..hahaha...maklumla PHD dalam penggunaan bahasa..hahahaha

Sooo, back to the story...aku g survey time cuti kot..mse tu 1 May...labor day or hari pekerje or hari buruh..hahahha...time cuti wat survey..biase la tuh..slalu je wat survey time cuti...tp dlu2 laa....aku agree nk wat survey ni off course la sal duit...time tu ngah kering kot..soo nk tmbh skit income tuk blik cuti nnti..aku wat la survey nih..x byk mne pn RM40 je..jd la drpd x de..hehehe....lg 1, aku brani amik survey nih coz gap exam aku dlm 3,4 ari gak laa..that's why aku brani wat..klu x, x de mkne ye aku nk amik...exam lg pnting wooo...duit bole cari maa..markah??..hahahhaa

Survey ni wat kat terminal bas larkin...survey nih lebey kurg cm TIA(Transport Impact Assessment)..aku rse la klu x silap...survey ni kne wat tuk pastikan perlu x pembesaran kawasan stesen larkin tuh...survey nih dijalankan oleh ade satu firm planning transport rse yer...start dari kul 6 pagi kot...smpi kul 12 tgh mlm...lme weh..nsb baik la separate 2 shift..1 shift pagi 1 lg shift petang..shift pagi start kul 6 pagi tu smpi kul 3..pstu, tuk shift ptg kul 3 smpi kul 12 tgh mlm...total 6 jam pagi 6 jam petang...survey nih bkn kire kete weh..tp kire orang yang turun naik bas, x kire la bas tu bas express or bas tambang..kne amik kire gak bas tu g mne..time tu biase laa..time bas tu stop n jalan balik pn kne amik gak...

Boring weh...bkn ape, aku dpt tmpt yg x byk bas...soo, mmg boring thp gaban laaa..6 jam weh..seb baik la aku x amik full smpi mlm...coz mlm tu ade game manu..haha, sbb tu aku x amik full..hahahha..duduk langut laa..smbil bce note tuk exam..(rajin weh..hahaha)...lupe lak..rmi kot yang pegi tp mostly sume bdk degree yg asal2 yer..aku sorg je yg dari dip..coz..time die bukak offer survey tuh..aku je org last yg dpt msuk..soo nk invite lagi x dpt laa..hahahhaa...pagi tu kteorg tolak ngan kete 2 bijik, moto 3 bijik..nsb baik la x sume wat full shift..klu x balik sorg la aku...balik kul 3 tu, aku balik ngan kak lia, lan, ain bp, n fuad...

 boring kot time nih..huhu

Teserlah sudah..haha..tgh survey pn kne ade safety equipment..hahaha

Tp boring2 duk situ pn...byk kot yg aku belajar dgn tengok org....aku rse insaf n syukur sgt2...at least aku ade family yg dpt bg kehidupan yg baik kat aku...bg peluang smbung bljr...time aku survey tu, ade sorg pak cik nih..igt die lepak sorg2..rupenyer ade family die skali..die, bini die n anak sorg..anak die tu rse yer klu x tadika, skolah rndh..aku terharu kot..aku sndri pn x tau ape motif die lepak kt bus station tuh...anak ngan bini die dtg lepak kat tmpt duduk sme ngan aku...yg buat aku terharu sbb tgk budak tu kecik lagi...mak die dpt citekan environment dkt2 situ je..cam org lalu lalang, org tu pakai ape..korg rse mmg la cm biase..tp bg aku, care mak die terangkan tu x nmpk cam mak die ade pengetahuan laa..bapak die lagi laa..wat x tau je..huhu...
 Nasib baek redup..klu panas..aku rase maybe da mcm ketam bakar rse yer..hahaha

Pasni klu korg rse nk tgk kehidupan...g la lepak kt tmpt rmi org..jgn asyk lpk kt shopping complex jer..je lepak kt bus stop ker...cnfrm!, rmi jenis org leh jmpe..n plus korg mesti muhasabah diri jap...tu pn klu sedar diri laa..klu x sedar...campak mane pn sme jer..hahahhaha...

1 comment: