Saturday, May 28, 2011

: c.H.A.p.T.e.R : Rainbow Ring in Taiping

Hoho...bru hri ni aku nk update blog...haha, mklum la org da bekerjaya...hehe(perasan lebey)....nk wat cne..da la keje blik lewat...blik pn cnfm nk rehat yer...tp ape2 pn kne gak la rjin diri nk update blog ni coz aku da start dari awl...soo pakse2 kn laaa..hahaha...anyway mende yg aku nk cte ni time aku g md taiping coz nk submit KM...tp x de la aku g sorg...cnfm2 la g ngan staf..aku kn prktikal..x kn nk g sorg kot...sat g die tnye mcm2 da x leh jwb...jenuh aku...kn wat malu company jer nnti...hahaha....smpi2 je kt sne rse cam ade kt zmn dlu je coz environment die classic gile...lagi2 ngan bangunan pejabat daerah die...oldskool abis..


mmg klasik abis la building ni...

mmg byk lagi building klasik kt taiping nih..tp aku smpt amik ni je laa...haha..klu tgk umah kedai ye lg bes...mmg lme btul la..klu wat photo shot mmg best laa coz background die yg original....hehe

ni lagi best..rse cam kt uk jer...tp made in taiping..hahaha

Tp bkn ni je yg aku nk cite sbnryer...aku nk cite lps aku, megat n staf era tu submit km...tu pn submit x ckup document...document engineer lak yg x cukup..tp nsb bek file len hold kt sne..klu x ssh gak la kne bwk blik...pas submit tuh..dgr staf2 nih ckp suh tgk matahari..aku pn pelik laa,menangis la jwbye matahari tgh hari buta nih......asal la tgk matahari...kuar je dr building osc tuh...aku tgk la matahari...perghhhh....pelik kot...bkn pelik sbb ape..pelik sbb aku x pernah tgk lagi...

Keliling matahari tu ade rainbow...

 ni yg original yer..yg atas tu edit skit bg cantik..

Ni bkn ye gerhana tau...bile aku check balik dlm ternet ianya called In folklore, a ring atau halo...tu bahase mat salleh laaa..klu bhse melayu yer ntah ape ntah...hahaha..tp saintifik yer, bende ni terjadi coz cahaya matahari telah diffracted dan terus melalui awan cirrostratus yang biaseye altitud die di paras 20,000 kaki dan ke atas...Awan Cirrostratus ni merupakan ais kristal kecil yg tersusun atau terkumpul yg merebak kluar menjadi lapisan yang nipis..ianya merupakan lapisan yang boleh melihat sama ada matahari atau pun bulan...ring tu pulak adalah rainbow yang mana terhasil dari pantulan ais tuh...

klu spe yg x pernah tgk gerhana msti igt ni gerhana..sme la cam aku...hahaha...hampir tertipu...tp bende ni slalu jd time cuaca terik..
Tp ape yg aku bce skit2 kt dlm internet ni..biase ye jd kt belah2 amerika sne coz dkt ngan kutub...tu yg trpkir..cne leh happen kt sni lak..kt sni mne de ais..ermm...tu sume kuase tuhan...n 1 lg..for ur info, bende ni da lme jd...sejak zmn dlu lg...heheh..soo byk2 la membace ye kwn..hahah..byk yg kite x tau lg sbner yer kt dunia ni...hehe

No comments:

Post a Comment